loading...
باشگاه کیوکوشین کاراته بیرجند،شیهان جلالی نژاد
باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 697 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (6)

جهت دسترسي و جستجوي سريع بين همه مطالب سايت به ادامه مطلب مراجعه كنيد...

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 646 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (1)
  1. استقامت عضلات بیشتر میشه به علت فشار مداوم وارده بر عضلات
  2. افزایش قدرت عضله
  3. شکل و فرم دادن به عضله
  4. حالت اسیدی شدن عضله رو بازسازی میکنه، و این میتونه از نظر ذهنی هم امادگی بهتری برای این حالت تو مبارزه، به ادم بده!
باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 183 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

1- پاها را به اندازه عرض شانه باز کنيد و اسکوات (نشست و برخاست) را بصورت نيمه انجام دهيد يعني آنقدري پائين برويد که باسن و زانوهايتان در امتداد هم قرار بگيرند و سپس بالا بياييد.

2- پاها را به اندازه عرض شانه باز کنيد. پاي چپ را يک گام به جلو بگذاريد و عمل اسکوات نيمه را انجام دهيد. سعي کنيد 70% فشار به پاي جلو وارد شود. درصورت امكان سعي كنيد كامل بالا نيائيد و به صورت فنري بالا و پائين برويد. سپس اين تمرين را براي پاي راست تکرار کنيد.

3- پاها را به اندازه عرض شانه باز کنيد. پائين برويد ؛ باسن و زانو را در امتداد هم قرار دهيد. سرپنجه هاي پا  ، رو به بيرون باشد . دست ها را در امتداد شانه قرار داده سپس به تناوب و با شماره پاشنه پا را بالا و پائين ببريد.اين حرکت براي تقويت عضلات سفيدران و چهارسر ران مفيد است.

4- پاها را دو برابر عرض شانه باز کنيد. سر پنجه پا رو به جلو باشد و عمل اسکوات نيمه را انجام دهيد.

5- روي يک سطح با فاصله از زمين بايستيد ( مثل پله) پاشنه پاها بيرون باشد. سپس روي پنجه فقط پاشنه‌ها را به تناوب و با شماره بالا و پائين ببريد. اين تمرين براي تقويت عضلات پشت ساق بسيار مفيد است.

 

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 125 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

غالب سبکهای کاراته از اصول پایه یکسانی استفاده می کنند مثل : درجه بندی کمربند لباس سفید احترام (اوس) ایستادنها (داچی ) ضربات دفاع و ... ولی تفاوت آنها با یکدیگر در چگونگی به کارگیری این اصول می باشد .

اصولا سبکهای کاراته را به دو دسته ایپون و اوپن یا غیرآزاد و آزاد تقسیم بندی می کنند . کیوکوشین یکی از سبکهای اولیه و اصلی گروه آزاد (اوپن ) است در سبک کیوکوشین توجه خاصی روی قدرت بدنی و استقامت جسمانی وجود دارد ، از این رو بعد از گذشت چند سال هنرجوی کیوکوشین دارای اندامی تنومند و عضلاتی بسیار قوی و قدرت بدنی زیادی خواهد شد . البته علاوه بر مسائل جسمانی در ابعاد معنوی ، اصولی مانند نظم و انضباط ، دقت عمل تمرکز ذهنی ادب و احترام تواضع و فروتنی و دیگر مفاهیم عالیه انسانی و اجتماعی به طور مستمر تمرین و آموزش داده می شود . به طوری که در مقیاس عملی افراد رده بالا (کسانی که مدارج عالیه را در کاراته دارند ) از شخصیت اجتماعی قوی و با اعتماد بنفسی برخوردارند ، دارای اخلاق نیکو و رفتارپسندیده می باشند و اکثرا در موقعیتهای اجتماعی خودشان موفق هستند و غالبا داری تحصیلات عالیه بوده و از درک و شعور مقبولتری در مقایسه با دیگران برخوردارند .

در تجربه و عمل ثابت گردیده افرادی که به ورزش کاراته روی می آورند بعد از چند سال چنان شخصیتی والا و ارزشمند در کنار اندامی زیبا و قدرتمند پیدا می کنند که در حالت عادی انتظار چنین پبشرفتهایی از این افراد کمتر مدنظر بوده است . امیدوارم در عمل خود شاهدی بر این مدعا باشید .

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 160 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

کیای   -فریاد کشیدن  - kiai

 

فریاد کشیدن در برخی از حرکات رزمی لازم است و در موثر واقع شدن تکنیک نقش مهمی را ایفا می نماید . کیای کشیدن درفرم مبارزه ای باعث تضعیف روحیه حریف و اعتماد به نفس مبارزه گر می شود.

کیای کشیدن در حین اجرای تکنیک با تخلیه شش ها از هوای موجود در آنها ، باعث انقباض عضلات شده و قدرت حرکت را دوچندان می نماید .

کیای باعث ایجاد نظم و ریتم در حرکات و تمرینات کلاسهای آموزشی کیوکوشین شده و علاوه بر آن موجب تنظیم تنفس و ایجاد هارمونی در اجرای حرکات و تقویت روحیه هنرجویان خواهد شد .

((کی)) بمعنای انرژی و ((آی)) به معنای اتحاد می باشد.

 

کیای واقعی از نهان کاراته کا  برمی خیزد

 

هنگام فریاد کشیدن و اجرای کیای الفاظی بصورت سلیقه ای ادا می شود همانند : سه سیا کیا ایه

منبع : کتاب آموزش کیوکوشین کای کاراته

 

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 118 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

کوته (Kote)

بخشی از ساعد ، در سمت انگشت کوچک که برای دفاع و گاهی اوقات هم برای حمله استفاده می شود . برای این تکنیک مانند بسیاری از تکنیکهای دیگر از ماهیچه ها استفاده می شود نه استخوان .

همچنین به یاد داشته باشید که در کیوکوشین کاراته دفاع ها اغلب به عنوان ضربات (در برابر حمله به بخشی از بدن حریف ) اجرا می شوند .

زمانیکه شما برای نخستین بار از این ناحیه استفاده می کنید ، احساس درد خواهید کرد . همچنین روی بافت نرم دستتان کبودی و تورم ایجاد خواهد شد . با گذشت زمان دستان شما تطبیق می یابند بنابراین قادر خواهید شد از ضربات دستها ، پاها و حتی چوبها بدون هیچ عوارض جانبی ناخوشایندی دفاع نمایید .

 

هیرا کوته (Hira kote)

قسمت پشت ساعد که برای دفاع و حمله استفاده می شود .

اورا کوته  ( Ura kote)

قسمت داخلی ساعد که برای دفاع و گاهی اوقات حمله استفاده می شود .

اوموته کوته (Omote kote)

قسمتی ازساعد در طرف شست که برای دفاع و حمله استفاده می شود .

 

 

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 99 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

ناحیه آرنج ، لطفا توجه داشته باشید که ناحیه مفصل آرنج بسیار حساس است بنابراین تنها می تواند برای حمله به مناطق نرم مانند عضلات شکم استفاده شود . برای شکستن انواع چوبها دیگر نواحی کنار آرنج استفاده می شوند جایی که استخوانها می توانند با شرایط تطبیق یافته و ماهیچه ها از استخوانها محافظت می کنند .

منبع : ترجمه شده توسط آزاده سادات مقدم نیا از http://karate.snowcron.com

برای دفاع و حمله استفاده می شود . در بسیاری از باشگاهها شما نمی توانید از "چوسوکو" برای ضربه زدن به سر (به دلایل امنیتی) استفاده کنید بنابراین از "هایسوکو" استفاده می شود .

چون "هایسوکو" همسطح با "سونه" است بنابراین اگر فاصله شما بسیار نزدیک است که با پا ضربه بزنید همیشه می توانید به جای آن از "سونه" استفاده کنید .

زمانیکه نیازدارید ضربه ی پای شما بسیار سریع باشد "هایسوکو" مزیتهایی به شما می دهد .

-افزایش قدرت مشت زدن تنها زمانی اتفاق می افتد که شما از لگنتان استفاده کنید . من نمی توانم در باره ی هیچ یک از شیوه های هنرهای رزمی یا بوکس فکر کنم که از لگن استفاده نکنند . لگنتان را در لحظه ی تماس بچرخانید و قدرت تمام بدنتان را در یک مشت قرار دهید نه فقط بازویتان را . فکر کنید بدنتان چه قدر وزن دارد و با بازویتان مقایسه کنید و اینکه چه مقدار می تواند به نیرویی که برای مشت زدن می گذارید اضافه کند . اگر از لگنتان استفاده نکنید شما قطعا قدرت مشت زدنتان را محدود می کنید .

-شما نیاز دارید به درستی دستتان را مشت کنید مطابق تصویر

 

 

مشت با انگشت شست که برخلاف بند دوم انگشت اشاره فشار وارد می کند بسته می شود (از داخل) . از بند اول انگشت شست برای ضربه زدن استفاده می شود . این تکنیک زمانیکه در گیجگاه مورد استفاده قرار گیرد بسیار خطرناک است بنابراین استفاده از آن در مسابقات ممنوع است .

پاشنه . برای کاهش خطر صدمات ، زاویه تا حد امکان تیز باشد از ماهیچه ها برای  کشیدن انگشتان به سمت زانو استفاده کنید .

 رباط هایی(لیگامنت) از پاشنه به سمت بالا وجود دارند از آنها برای حمله استفاده نکنید .  برای شما دردناک و برای حریفتان بی خطر خواهد بود به جای آن فقط از خود پاشنه استفاده کنید .

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
باشگاه کیوکوشین کاراته بیرجند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    محبوب ترین فایتر شما؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 208
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 256
  • بازدید ماه : 240
  • بازدید سال : 2,173
  • بازدید کلی : 111,652