loading...
باشگاه کیوکوشین کاراته بیرجند،شیهان جلالی نژاد
باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 697 دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 نظرات (6)

جهت دسترسي و جستجوي سريع بين همه مطالب سايت به ادامه مطلب مراجعه كنيد...

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 172 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)


سوکی ضربه پایه در روش کاراته می باشد از اینرو تمرین و تبحر در اجرای یک ضربه مستقیم (سوکی) چه در جودان (بالا) چه در چودان (وسط) و گدان (پائین) نقش اساسی در پیشرفت یک کاراته کا دارد- اجرای ضربات متوالی سوکی باید در مرکز بدن و در یک هدف نشانه گیری شود، قدرت گیری باید از قسمت تاندن(شکم) انجام شده و انتقال نیرو از کمر به عضلات زیر بغل ، کتف ، بازو و با چرخش مچ دست در انتها به سیکن صورت پذیرد تا بتوان ضربه ی موثر بر هدف وارد نمود باید توجه داشت در هنگام انجام ضربه زاویه بدن متغیر نباشد از جمله مواردی که میتوان در به ثمر رساندن این ضربه نام برد استقرار مناسب وجود کیمه و عکس العمل سازی سریع (هیکی ته) می باشد .


منبع : کتاب آموزش کیوکوشین کای کاراته

 

 

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 313 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

یکی از مهم ترین تکنیک ها است  بنابراین می خواهیم برخی نکات تئوری مهم آن را توضیح دهیم با استفاده از مثال این کار را انجام می دهیم .

اول از همه ،  در مورد طریقه ی جابجایی بدن برای کمک به ضربه زدن قویتر و سریعتر  نظرات متفاوتی در کلاسهای مختلف وجود دارد . در کیوکوشین ما در نهایت 45 درجه شانه ها را چرخش می دهیم به طوری که چرخش بدن سرعت دست را افزایش می دهد .

اما این فقط در صورتی که دو حرکت به طور همزمان انجام شود کاربرد دارد . اگر شما به عنوان مثال شانه های خود را حرکت بدهید و سپس شروع به حرکت دست نمایید حریف شما یک پیام دریافت می کند " شانه های او در حال حرکت هستند ، یک ضربه به نظر می رسد ، بهتر است کاری انجام دهم " .

اگر شانه های خود را بیشتر از 45 درجه بچرخانید :

الف ) دیر یا زود به پشت خود آسیب می رسانید

ب ) بیش از حد انرژی مصرف می کنید

ج ) سرعت را از دست می دهید

د) پشت خود را برای ضد حمله آسیب پذیر می سازید

باسن نیز می چرخد ، پرتاب ضربه به منظور افزایش  سرعت بیشتر مانند یک سیلی محکم به نظر می رسد . این بسیار متفاوت از بسیاری مدارس کاراته است . همچنین به خاطر داشته باشید که اگر شما در یک فاصله ی بسیار نزدیک کار می کنید فضایی برای اجرای کلاسیک چرخش شانه ها و باسن وجود ندارد . تکنیک ها ( تمام آنها ) قابل تعدیل هستند .

مشت می بایست به درستی بسته شود . دست باید تقریبا تا آخرین لحظه که به هدف اصابت می نماید آرامش داشته باشد . سپس  باید کاملا محکم باشد ، تمام تمرکزتان به هدف باشد یا اگر در حال اجرای یک ضربه برای شکستن هستید به پشت آن هدف تمرکز کنید . اغلب می شنوید که گفته می شود اگر در حال ضربه زدن به قفسه سینه هستید باید ستون فقرات را هدف خود بدانید .

سطح خارجی کف و مچ دست باید در یک خط مستقیم قرار داشته باشد . یک خط را تصور کنید که سیکن ( بند انگشتهای  اشاره و میانی ) ، مچ دست و آرنج در مسیرش حرکت می نماید . باید یک خط راست باشد نه به صورت زیگزاگ .  در غیر اینصورت  شما مچ دستتان را خم می کنید و تمام نیروی دست ، باسن به علاوه وزن بدنتان را استفاده خواهید کرد .

مشت حرکتش را تقریبا از زیر بغل شروع می کند در ارتفاع سینه . این با بسیاری از مدارس سنتی که ضربه را از سطح ران شروع می کنند متفاوت است .

مشت می چرخد . در ابتدا کف دست رو به بالا است و در انتهای حرکت کف دست رو به پایین قرار می گیرد .مشت باید تا رسیدن به هدف چرخش داشته باشد این حرکت به بازشدن آرنج و افزایش نیروی ضربه کمک می نماید .

اما آرنج نباید کاملا باز شود بلکه برای جلوگیری از آسیب باید کمی خم باشد . تصور کنید که آرنج شما کشیده است و حریف آن را دفاع می کند یا به آن ضربه وارد می کند این برای شما بسیار بد است . در حالیکه اگر آرنج خم باشد به راحتی آسیب نمی بیند و حریفتان قبل از ضربه به آن، بیشتر فکر می کند .

آرنج های شما باید به سمت پایین باشند اگر آنها به طرفین باشند قدرت ضربه کمتر می شود و زیر بغل شما برای حمله باز می باشد .

از سوی دیگر در زمان اجرای معکوس حرکت، دقیقا همین حرکت در جهت مخالف اجرا شود . در انتها مشت نزدیک زیر بغل جمع شود و برای اجرای ضربه ی دیگر آماده باشد . در میانه ی مسیر هر دو دست باید با یکدیگر روبرو شوند کف دو دست روبروی هم باشد . این اغلب برای بررسی اشتباهات تازه کارها استفاده می شود .

مشت بایستی در خط مستقیم حرکت کند . مهم نیست که بدن در حال چرخش است و دستها و باسن در حال حرکت هستند . اگر دست شما در یک مسیر باز حرکت می کند دارید مرتکب اشتباه می شوید . خط بین مشتتان زمانیکه هنوز زیر بغل قرار دارد و هدف مسیری است که باید دنبال شود .

منبع : ترجمه شده توسط آزاده سادات مقدم نیا از http://karate.snowcron.com

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 284 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

شاید در گذشته اکثر مردم کاراته را فرمی از حالت دستهای باز (شوتو) تصور می نمودند . دو عامل تاثیر گذار در ذهنیت عامه مردم یکی تبلیغ فیلمهای سینمایی رزمی آنزمان و دیگری تمرکز مربیان در آموزش ضربات با قسمت شوتو بوده است . در حقیقت دست چاقویی به مثابه کارد برنده و قوی مورد استفاده قرار می گرفت و بودند اشخاصی که می توانستند با یک ضربه ی شوتو استخوان بدن حریف را شکسته و یا اجسام سخت را با این قسمت بشکنند .


کاربرد استفاده از شوتو در کاراته امروزی بیشتر در بخش تکنیک و کاتا می باشد ، و به صورت دفاع و ضربه مورد استفاده قرار می گیرد .

پنج شوتو اصلی در روش کیوکوشین عبارتند از :


منبع : کتاب کیوکوشین کاراته

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 352 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

شوتو گانمن سوتو اوچی (ضربه از خارج با استفاده از تیغه دست )

برای اجرای این ضربه دست عمل کننده را پشت سر آورده و دست عکس العمل را جلوی سینه قرار دهید . و سپس ضربه را دورانی با سرعت و قدرت کافی مقابل صورت خود با عکس العمل سازی مناسب انجام دهید .

این ضربه همانگونه که در شکل زیر می بینید بر گردن حریف وارد می شود .



منبع : کتاب کیوکوشین کاراته

 

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 846 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

شوتو گانمن اوچی اوچی (ضربه از داخل با استفاده از تیغه دست )

برای اجرای این ضربه کف دست ضربه زننده را سمت مخالف صورت قرار بدهید و دست عکس العمل را کشیده و مستقیم نگاه دارید و سپس اقدام به اجرای ضربه نمایید .

این ضربه همانگونه که در شکل زیر می بینید بر گردن حریف وارد می شود .


منبع : کتاب کیوکوشین کاراته

 

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 370 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

شوتو ساکوتسو اوچی کومی (ضربه فشاری به قسمت ترقوه)

 

اجرای صحیح این ضربه به طور مستقیم و عکس العمل سازی کامل صورت می پذیرد و بهتر است در انتها از مچ دست عمل کننده جهت اصابت ضربه با قسمت شوتو استفاده شود .


منبع : کتاب کیوکوشین کاراته


باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 818 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

شوتو سوتو هیزو اوچی (ضربه با تیغه دست به پهلو)

عکس العمل سازی این ضربه همانند شوتو گانمن سوتو اوچی می باشد . و سپس ضربه را مقابل پهلو طوری که از بدن کاملا رد گردد انجام دهید .

منبع : کتاب کیوکوشین کاراته

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 225 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

 

جودان اوکه (دفاع از قسمت فوقانی بدن)

                                                

کاربرد جودان اوکه دفاع از سر و صورت در برابر حملات مستقیم مشت و یا ضرباتی که بصورت عمودی از بالا وارد می شوند می باشد. برای انجام این دفاع دست عکس العمل را داخل سینه بصورت عمودی و دست اوکه را روی آن بصورت افقی قرار می دهیم. سپس با استفاده از چرخش مچ و آرنج دست اوکه را بصورت بالا رونده همزمان با حرکت رو به عقب دست عکس العمل به حرکت در می آوریم و در انتها با جهت بدن در زاویه 45 درجه ضربه حریف را دفاع می کنیم.

زاویه ساعد با یک خط فرضی افقی که از آرنج رسم می شود 45 درجه است .

چنانچه اگر ضربه ای بصورت عمودی با ساعد برخورد نماید علاوه بر خنثی نمودن قدرت ضربه، آنرا به خارج از بدن نیز هدایت می نماید.


منبع: کتاب کیوکوشین کای کاراته

 

باشگاه کیوکوشین کاراته ایران بازدید : 126 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

چودان اوکه اصطلاحی است که برای نشان دادن دفاع هایی از کاراته که از قسمت میانی بدن محافظت می کنند استفاده می شود. اوچی به معنای این است که دفاع از داخل اجرا شده است. اگر با دومین تلاش حمله از سوی حمله کننده، حمله متقابل از سوی دفاع کننده اجرا شود 50% شانس موفقیت دارد[1].

برای اجرای این دفاع ابتدا دست دفاع کننده را زیر دست عکس العمل بطوریکه آرنجها بر روی هم منطبق گردند قرار می دهیم و بعد برای پوشش کامل با استفاده از مچ و آرنج و جمع شدن عکس العمل از داخل دست اوکه دفاع را تا منتهی الیه بدن حرکت می دهیم تا کاملا ضربه خنثی گردد. زاویه بدن 45 درجه می باشد[2].

[1]ترجمه شده توسط آزاده سادات مقدم نیا از کتاب راه کاراته نوشته جورج ای. متسون 

[2]کتاب کیوکوشین کای کاراته

درباره ما
Profile Pic
باشگاه کیوکوشین کاراته بیرجند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    محبوب ترین فایتر شما؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 127
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 2,092
  • بازدید کلی : 111,571